• امروز : یکشنبه - ۷ خرداد - ۱۴۰۲
  • برابر با : 9 - ذو القعدة - 1444
  • برابر با : Sunday - 28 May - 2023

اخبار ویژه

سردار محمد کاظمی رئیس سازمان اطلاعات سپاه شد مدیریت بازار ارز‌ بدون استفاده از یک دلار ذخایر بانک مرکزی/ دلار ‌در کانال ۲۹ هزار تومان‌ بسیج پای کار کشاورزان می‌ایستد/ سردار غلامرضا سلیمانی: توافق بزرگ با وزارت جهاد در راه است زاهدی وفا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد چرا اعتراضات و اغتشاشات پس از درگذشت مهسا امینی اتفاق افتاد؟/ آیا نظام طبقه متوسط را از دست داده است؟ نخستین جلسه شورای عالی سینما برگزار شد یا قوانین را رعایت کن یا جریمه می‌شوی!/ قوانین سختگیرانه برای فعالیت اینستاگرام در کشورهای مختلف شعارهای رکیک تجمع دانشجویان شریف لکه ننگ ساحت دانشگاه/ ریشه‌های این انحراف چیست؟ بررسی صلاحیت زاهدی‌وفا در مجلس/ نادران و امیرآبادی موافق؛ نوروزی، عسگری و توسلی مخالف نطق کردند واکنش عموی نیکا شاکرمی به دعوت خاله‌اش از مردم برای تجمع | نظریه اولیه پزشکی قانونی؛ مرگ با گلوله در تجمعات صحت دارد؟ | سرنوشت پیکر دختر ۱۷ ساله قالیباف: فرمایشات رهبر انقلاب وظیفه خواص را روشن کرد | مرزبندی میان مردم و آشوبگران مشخص شد

3
با دستور رئیس قوه قضائیه؛

بخشنامه تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی ابلاغ شد

  • کد خبر : 105557
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
بخشنامه تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی ابلاغ شد
رئیس قوه قضاییه بخشنامه «تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی» را به منظور توسعه خدمات الکترونیک، تسهیل در امور ثبتی مراجعان، پیشگیری از واسطه‌گری در انجام امور ثبتی مردم ابلاغ کرد.

به گزارش ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، بخشنامه «تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی» در اجرای تکالیف قانونی بند (ج) ماده (۱۲) قانون ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد مصوب ۱۳۹۰ با اصلاحات و الحاقات آن و بند (۳) ماده (۳۷) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ با اصلاحات آن و در راستای بند (پ) ماده (۶۷) قانون برنامه ششم توسعه کشور مصوب ۱۳۹۰ و ماده (۲) آیین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران مصوب ۱۳۹۹ رئیس قوه قضاییه و به منظور توسعه خدمات الکترونیک، تسهیل در امور ثبتی مراجعان و پیشگیری از واسطه گری در انجام امور ثبتی مردم، ابلاغ شد.

در ماده یک این بخشنامه آمده است: انجام خدمات مندرج در جدول تعرفه به دو صورت اعمال می شود؛ به صورت خودکاربری که شهروندان می‌توانند از طریق سامانه‌های سازمان ثبت خدمات موصوف را دریافت کنند و سامانه‌های ذیربط از طریق سایت سازمان به اطلاع عموم خواهد رسید و از طریق دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور که در صورت مراجعه شهروندان به دفاتر یاد شده، هزینه خدمات مطابق جدول مذکور خواهد بود.

در ماده ۲ بخشنامه آمده است: نحوه توزیع عادلانه بین دفاتر اسناد رسمی تابع شیوه نامه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

طبق ماده سه بخشنامه، اسناد اشخاص بی بضاعت با تأیید کانون سردفتران و دفتریاران بدون دریافت حق التحریر، تنظیم و ثبت می‌شود و نحوه تقسیم اسناد مزبور و چگونگی نظارت بر اجرای آن به موجب دستورالعملی است که توسط هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مرکز پیشنهاد و به تصویب رئیس سازمان ثبت می‌رسد.

لینک کوتاه : https://ensaniatnews.ir/?p=105557

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.