افزونه جلالی را نصب کنید. 3 ذو القعدة 1446 Wednesday, 30 April , 2025

اطلاعیه ها

سردار محمد کاظمی رئیس سازمان اطلاعات سپاه شد مدیریت بازار ارز‌ بدون استفاده از یک دلار ذخایر بانک مرکزی/ دلار ‌در کانال 29 هزار تومان‌ بسیج پای کار کشاورزان می‌ایستد/ سردار غلامرضا سلیمانی: توافق بزرگ با وزارت جهاد در راه است زاهدی وفا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد چرا اعتراضات و اغتشاشات پس از درگذشت مهسا امینی اتفاق افتاد؟/ آیا نظام طبقه متوسط را از دست داده است؟ نخستین جلسه شورای عالی سینما برگزار شد یا قوانین را رعایت کن یا جریمه می‌شوی!/ قوانین سختگیرانه برای فعالیت اینستاگرام در کشورهای مختلف شعارهای رکیک تجمع دانشجویان شریف لکه ننگ ساحت دانشگاه/ ریشه‌های این انحراف چیست؟ بررسی صلاحیت زاهدی‌وفا در مجلس/ نادران و امیرآبادی موافق؛ نوروزی، عسگری و توسلی مخالف نطق کردند واکنش عموی نیکا شاکرمی به دعوت خاله‌اش از مردم برای تجمع | نظریه اولیه پزشکی قانونی؛ مرگ با گلوله در تجمعات صحت دارد؟ | سرنوشت پیکر دختر ۱۷ ساله قالیباف: فرمایشات رهبر انقلاب وظیفه خواص را روشن کرد | مرزبندی میان مردم و آشوبگران مشخص شد

2
در راستای تسهیل ارائه خدمات بانکی،

دستورالعمل ارائه غیرحضوری خدمات به مشتریان بانک‌ها ابلاغ شد

  • کد خبر : 104831
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
دستورالعمل ارائه غیرحضوری خدمات به مشتریان بانک‌ها ابلاغ شد
دستورالعمل حدود و چگونگی ارائه غیرحضوری خدمات پایه به ارباب رجوع در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی ابلاغ شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از بانک مرکزی، در راستای توسعه خدمات الکترونیکی، تسهیل ارائه خدمات بانکی به مردم و کاهش مراجعات حضوری به شعب بانک‌ها به ویژه در شرایط شیوع ویروس کرونا، بانک مرکزی در بخشنامه‌ای، «دستورالعمل حدود و چگونگی ارائه غیرحضوری خدمات پایه به ارباب رجوع در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی» که توسط شورای عالی مقابله و پیشگیری از جرائم پولشویی و تأمین مالی تروریسم تصویب شده بود، به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد.
براساس این دستورالعمل بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند بخش قابل ملاحظه‌ای از خدمات پایه بانکی از قبیل افتتاح انواع حساب‌های بانکی ریالی غیر از حساب سپرده قرض‌الحسنه جاری؛ اعطای هرگونه ابزار پذیرش؛ اعطای انواع ابزارهای پرداخت؛ اجاره صندوق امانات؛ اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه و نیز اعطای تسهیلات در زمینه‌هایی نظیر ساخت، خرید و یا تعمیر مسکن و یا خرید کالاهای ضروری نظیر خودرو را به صورت غیرحضوری ارائه کنند. همچنین شرکت‌های واسپاری (لیزینگ) و تعاونی‌های اعتبار نیز می‌توانند در چارچوب اختیارات قانونی، بخشی از خدمات پایه خود را به صورت غیرحضوری عرضه کنند.

با توجه به اهمیت مقررات مذکور که می‌تواند آغاز فصل جدیدی در ارائه خدمات بانکی به مردم محسوب شود، بانک مرکزی در نظر دارد الزامات اجرای دستورالعمل مذکور را که متضمن نکاتی است که در تبیین فنی مفاد دستورالعمل یادشده و متعاقباً اجرای دقیق و یکنواخت آن توسط شبکه بانکی کشور مفید واقع خواهد شد، تدوین و ابلاغ کند.

لینک کوتاه : https://ensaniatnews.ir/?p=104831

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.