افزونه جلالی را نصب کنید. 16 شعبان 1446 Friday, 14 February , 2025

اطلاعیه ها

سردار محمد کاظمی رئیس سازمان اطلاعات سپاه شد مدیریت بازار ارز‌ بدون استفاده از یک دلار ذخایر بانک مرکزی/ دلار ‌در کانال 29 هزار تومان‌ بسیج پای کار کشاورزان می‌ایستد/ سردار غلامرضا سلیمانی: توافق بزرگ با وزارت جهاد در راه است زاهدی وفا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد چرا اعتراضات و اغتشاشات پس از درگذشت مهسا امینی اتفاق افتاد؟/ آیا نظام طبقه متوسط را از دست داده است؟ نخستین جلسه شورای عالی سینما برگزار شد یا قوانین را رعایت کن یا جریمه می‌شوی!/ قوانین سختگیرانه برای فعالیت اینستاگرام در کشورهای مختلف شعارهای رکیک تجمع دانشجویان شریف لکه ننگ ساحت دانشگاه/ ریشه‌های این انحراف چیست؟ بررسی صلاحیت زاهدی‌وفا در مجلس/ نادران و امیرآبادی موافق؛ نوروزی، عسگری و توسلی مخالف نطق کردند واکنش عموی نیکا شاکرمی به دعوت خاله‌اش از مردم برای تجمع | نظریه اولیه پزشکی قانونی؛ مرگ با گلوله در تجمعات صحت دارد؟ | سرنوشت پیکر دختر ۱۷ ساله قالیباف: فرمایشات رهبر انقلاب وظیفه خواص را روشن کرد | مرزبندی میان مردم و آشوبگران مشخص شد

4

گزارش سازمان هواپیمایی درباره حادثه فوکر ۱۰۰ آسمان؛ موتور شماره یک دچار احتراق داخلی شد

  • کد خبر : 108846
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
گزارش سازمان هواپیمایی درباره حادثه فوکر ۱۰۰ آسمان؛ موتور شماره یک دچار احتراق داخلی شد
مدیرکل دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به بروز نقص فنی برای هواپیمای فوکر پرواز تهران-بوشهر، گفت: موتور شماره یک این هواپیما دچار احتراق داخلی شده بود.

حسن رضایی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در رابطه با وقوع حادثه برای هواپیمای فوکر 100 هواپیمایی آسمان در فرودگاه مهرآباد، اظهار کرد:‌ ساعت حدود 5 صبح روز دوشنبه خلبان پرواز تهران-بوشهر هواپیمایی آسمان در داخل پارکینگ اقدام به استارت موتور می‌کند.

وی ادامه داد: روی موتور شماره یک هواپیما قطعه‌ای در سیستم سوخت‌رسانی وجود دارد که خراب بوده و به جای این‌که سوخت وارد محفظه موتور شود، سوخت زیر محوطه موتور جمع می‌شود.

وی افزود: وقتی موتور استارت می‌گیرد آتش از محفظه احتراق به سوخت‌های ریخته شده سرایت کرده و یک آتش‌سوزی داخل موتور روی می‌دهد و خارج از موتور آتش‌سوزی نداشته‌ایم.

مدیرکل دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد:‌ این آتش‌سوزی وقتی موتور روشن می‌شود به‌عنوان یک Backfire بیرون می‌زند. این یک نوع نقص فنی است که در موتور اتفاق می‌افتد که پیامد آن آتش‌سوزی داخلی موتور است.

رضای‌فر یادآور شد: سریعاً این موضوع را به خلبان اطلاع می‌دهند و پرسنل با کپسول آتش‌نشانی اقدام به اطفای حریق می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مسافران این اتفاق را به خلبان اطلاع داده‌اند، تاکید کرد: خیر. موتور فوکر 100 عقب هواپیماست و نفر فنی که پایین است تا تمام موتورها روشن و هواپیما برای پرواز آماده می‌شود یک علامت را به خلبان نشان می‌دهد. نفر فنی متوجه نقص فنی در موتور شماره یک هواپیما فوکر شده است.

وی تاکید کرد: در واقع سوخت پسماند در موتور دچار احتراق شده که این سوخت پسماند حاصل از نقص فنی سیستم سوخت موتور بوده و  این به منزله آتش سوزی بیرون موتور و سرایت به هواپیما نیست.

به گزارش تسنیم، پیش از این نیز سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با اشاره بروز نقص فنی در موتور هواپیمای فوکر 100، آتش‌سوزی این هواپیما را تکذیب کرده بود. برخی رسانه‌ها به اشتباه و با استناد به اظهارات مسافران پرواز تهران-بوشهر خبر احتراق درونی موتور را به‌عنوان آتش‌سوزی هواپیما منتشر کرده بودند.

لینک کوتاه : https://ensaniatnews.ir/?p=108846

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.